Dlaczego warto serwować klientom darmowe przekąski

W XVIII wieku w Hiszpanii, król chcąc uchronić swoich obywateli przed szybkim działaniem alkoholu nakazał by do napojów wyskokowych obowiązkowo podawano coś do jedzenia. W ten sposób narodziły się hiszpańskie przekąski tapas. Podobne rozwiązania znajdziecie na Bałkanach gdzie ucztę zaczyna się od alkoholu i sałatek, deski serów lub mięsa. Przekąski i apetizery stosowane są również w kuchni francuskiej i hiszpańskiej.

Pomijając szczytną tradycje niektórych krajów czy jest sens dawać klientom  coś za darmo? My twierdzimy, że tak i to bardzo duży! Co więcej – opłaci Wam się to 🙂

Zrzut ekranu 2016-03-21 o 16.17.03

Co da Wam wprowadzenie darmowych przekąsek?

  1. Uruchamiasz zasadę wzajemności. Społecznie jesteśmy uwarunkowani, żeby dawać coś w zamian, gdy dostajemy jakiś prezent (coś za darmo). W ten sposób dając darmową przekąskę, niejako obligujecie klienta by się Wam odwdzięczył.  Zazwyczaj przejawia się to: wyższym zamówieniem, większą otwartością na sugestie obsługi, wyższym napiwkiem;
  2. Klient nie wkurza się na tempo i czas obsługi. Od zamówienia do realizacji zamówienia może minąć trochę czasu, więc lepiej by klient miał co robić – skubanie darmowej przystawki zabija nudę i powoduje, że odnosi się do czekania z większym zrozumieniem. Jest to w szczególności ważne, gdy macie dużo gości a kuchnia nie jest w stanie wyrobić się z daniami w zwykłym czasie;
  3. Przystawki mogą pobudzić apetyt. Pomijając oczywiście super słony popcorn i orzeszki, po którym pić się chce 😉 przystawki uruchamiają wcześniej gruczoły ślinowe i enzymy trawienne co powoduje, że danie główne smakuje lepiej i klient paradoksalnie może zjeść więcej;
  4. Dzięki przystawkom możesz testować lub zaprezentować swoje nowe dania. Jest szansa (jeśli nie chcesz stać w miejscu) że będziesz co jakiś czas wprowadzać nowości. Przystawki pozwalają Ci przetestować recepturę i zakomunikować poprzez kubki smakowe klientowi, że masz coś nowego, na co warto się skusić.

Zrzut ekranu 2016-03-21 o 16.19.26

Jeśli już jesteś przekonany do przekąsek poniżej parę naszych sugestii  co może być serwowane jako przekąska:

  1. Przekąski słone: popcorn, orzeszki (dowolnej maści), paluszki, grissini. Możesz kupić ale czasami warto zrobić własną wariację na dany temat
  2. Kanapeczki, bruchetta, crostini      
  3. Chleb, bułeczki (najlepiej wypiekane u Ciebie) z czymś do smarowania: smalec, pasta, humus, oliwą itp.
  4. Ciasta i ciasteczka – w szczególności przy śniadaniach lub zamawianej herbacie / kawie. Dobrze się nadają do zakomunikowania wprowadzenia ciast do oferty
  5. Mini porcja potrawy w szczególności potrawy dnia. Świetne do prezentowania nowości i dopracowywania receptury
  6. Sałatki
  7. Mini deska np. serów, wędlin, oliwek itp.

Podziel się z nami, jakie przystawki stosujesz u siebie.

Jeśli chcesz dostawać powiadomienia o nowych równie dobrych artykułach Smart Resto zacznij obserwować nasz blog za pomocą maila 🙂

Reklamy

9 myśli na temat “Dlaczego warto serwować klientom darmowe przekąski”

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s