Dlaczego warto wprowadzać zniżki grupowe

Zniżki grupowe to dobra opcja dla lokali, które zaczynają swoją działalność i nie są jeszcze rozpoznawalne. Jest to również dobry pomysł dla lokali, które mają dużo gości w konkretnych dniach i godzinach a w pozostałe niestety „świecą pustki”. Dlatego dobrze jest wprowadzić tego typu zniżkę, w dniach i godzinach kiedy jest najwięcej pustych stolików. Zniżki grupowe pomogą wypromować lokal i zwiększyć wiarygodność w oczach nowych klientów.

01-friends-dinner-w724.jpg

Wprowadzenie zniżek dla grupy osób przynosi wiele korzyści – takich wymiernych w postaci większej liczby paragonów (transakcji) a co za tym idzie zwiększenia zysków, oraz takich mniej policzalnych jak reklama czy doszkalanie obsługi. Zastosuj tego rodzaju promocje a pomogą Ci:

  1. Zapełnić puste stoliki – wprowadź takie zniżki w dniach i godzinach kiedy masz przestoje a puste stoliki zaczną się  powoli zapełniać. Pamiętaj, że puste stoliki odstraszają, więc zapełnienie przyciąga również normalnych klientów bez zniżek
  2. Dotrzeć do nowych grup – są grupy klientów bardziej wrażliwych na poziom cen, dlatego warto wprowadzić zniżki grupowe dla nich. Jest też duża szansa, że przyprowadzą ze sobą kompanów do Twojego lokalu,
  3. Zwiększyć sprzedaż – rachunek jest prosty – więcej ludzi większy zysk 🙂 wiadomo, że jeśli przyjdzie grupa osób to każdy się skusi na coś dobrego i wrzuci grosik do Twojej kasy. Restauracja ma bardzo wysokie koszty stałe i dodatkowi klienci poza godzinami ruchu to źródło dodatkowej gotówki
  4. Rozreklamować lokal – sam fakt, że osoba, która chce skorzystać ze zniżki i musi nakłonić znajomych do wyjścia do Twojej restauracji, daje Ci rozgłos i reklamę,
  5. Trening personelu – niestety jeśli jest mały ruch to nie masz jak przeszkolić personelu. Wprowadzenie zniżek, a co za tym idzie zwiększenie ruchu, pomoże Ci wytrenować obsługę restauracji- robią więcej więc mają okazję nauczyć się jak robić lepiej.

shutterstock_176609747-375x250.jpg


Zniżki grupowe możesz ustalić na wiele różnych sposobów, według potrzeb i możliwość restauracji. Mogą to być zniżki:

  1. Procentowa np. 10% dla grup powyżej 4 osób
  2. Kwotowa np. zniżka 10zł przy zamówieniu 2 zestawów obiadowych
  3. Gratis np. przy zakupie 4 dużych pizz napoje gratis
  4. „2w1” kupujesz dwa zestawy a płacisz za jeden
  5. Specjalna promocja np. drugie śniadanie za 1zł
  6. Stała niska cena np. kupując zestaw rodzinny płacisz cenę promocyjną
  7. Drugie danie taniej – kupujesz jedno danie w standardowej cenie a drugie dostajesz taniej

595_gondola-gourmet-restaurant-1.jpg
Jeśli chcesz dostawać powiadomienia o nowych równie dobrych artykułach Smart Resto zacznij obserwować nasz blog za pomocą maila:)

Z dalszych materiałów polecamy:

  1. Kupuj z głową
  2. Jak otworzyć swoją pizzerię?
  3. Serwuj Klientom darmowe przekąski
  4. Zalety szkolenia kelnerów

 

 

Reklama

Jeden komentarz na temat “Dlaczego warto wprowadzać zniżki grupowe”

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: