Każda restauracja obsługuje wiele różnych grup klientów, ale warto mieć zidentyfikowaną jedną grupę, która będzie generowała największą ilość zysków i na niej skupić swoją uwagę.
Dlatego musisz zbadać grupy klientów jeśli to zrobisz dowiesz się, która grupa jest tą, która przynosi większość zysków restauracji. Taką grupę docelową musisz dopieścić do tego stopnia, aby stali się ambasadorami Twojej marki. Poniżej parę pomysłów jak się dowiedzieć, co siedzi w ich głowie:
- Analiza komentarzy na marketplace rekomendacji. Przejrzyj profile konceptów, zbliżonych do Twojego na Zomato, TripAdvisor, Yelp. Postaraj się pogrupować osoby piszące recenzję w segmenty, opisać, co jest dla nich ważne. Będziesz tam mógł też pozyskać pierwsze osoby do wywiadów
- Wywiady off-line. Warto przeprowadzić badanie na grupie 50-100 osób z grupy docelowej. Przejrzy parę przykładów jak to robić dobre. Zaczepiaj stałych bywalców konceptów podobnych do Twojego (kawa za wywiad
) lub na marketplacach z rekomendacjami
- Wywiady on-line. Polecamy fajny i szybki sposób na przeprowadzanie wywiadów dzięki narzędziom do robienia ankiet on-line. Gdy chcesz poszerzyć badanie na większą grupę warto, na bazie wywiadów off-linowych, stworzyć formularz i badać grupę docelową również on-line
- Raporty rynkowe. Czasami publikowane są raporty na temat danego segmentu gastronomii. Z nich dość często się dowiesz wiele na temat zachowania i preferencji grupy docelowej. Polecamy np. raport Pizzaportal.pl, w którym można się dowiedzieć, jakie są ulubione pizze, w jakie dni ludzie zamawiają, jakie są najpopularniejsze kuchnie, jaka jest sezonowość w ciągu dnia, ile klienci średnio wydają na jedzenie, czy jedzą w lokalu czy zamawiają na wynos
- Analiza profili na Facebooku. Znajdź na facebooku osoby, które lajkują dużo postów innych restauracji i materiałów związanych z jedzeniem. Następnie przeanalizuj ich profile n Facebooku, Instagramie czy Twitterze. Pozwoli Ci do zrozumieć lepiej, kim są Twoi klienci i na jaką komunikację reagują
- Facebook Audience Insight. Facebook daje możliwość analizowania wybranej grupy docelowej (wiek, płeć, miejsce zamieszkania, wykształcenie, zainteresowania). Warto skorzystać z tych narzędzi aby zobaczyć czy wyniki na większej grupie pokrywają się z Twoimi wynikami z wywiadów i analiz. Więcej na ten temat znajdziesz w szkoleniu on-line na temat badań rynkowych
- Bloggerzy kulinarni. Warto skontaktować się z kilkoma popularnymi bloggerami. Dadzą Wam dużo informacji na temat konceptów i grupy docelowej oraz tego co ludzie lubią jeść i w jakiej formie (cała otoczka, od menu, wystroju po obsługę kelnerską).
Po więcej informacji sięgnij do artykułu na temat usprawniania restauracji pomoże Ci zrozumieć, co możesz zrobić mając więcej informacji o kliencie.
Jeśli chcesz dostawać powiadomienia o nowych równie dobrych artykułach Smart Resto zacznij obserwować nasz blog za pomocą maila
Z dalszych materiałów polecamy:
2 myśli na temat “Jak pozyskać klientów do swojego biznesu”