Jak dobrze pójdzie planowanie i otwieranie biznesu, to w końcu dane Ci będzie pozarządzać swoimi małym królestwem na Ziemi 🙂 Dość szybko sam się przekonasz, że jest to nie lada wyzwanie – będziesz miał dużo losowych wydarzeń, na które będziesz musiał reagować tak aby nikt się nie zorientował, że nie do końca byłeś na nie przygotowany. A co Cię może zaskoczyć?
Kilka przykładów wyzwań, które na Ciebie czekają omówimy poniżej:
- Prowadzenie biznesu w gastronomii to nieustanne eksperymentowanie! Zabawa czeka Cię w każdym obszarze zarówno produktu, ceny, „procesu produkcyjnego” (czasami pieszczotliwie zwanego gotowaniem) jak i chyba najtrudniejszym -pozyskiwania klientów. Kilka lat wstecz nie było w ogóle marketplaców a blogi czytało kilku szalonych zapaleńców. Dlatego warto cały czas próbować, szukać lepszych rozwiązań i rozwijać się by nie dać się zaskoczyć zmieniającej się sytuacji. Polecamy przyjrzeć się i przeanalizować przykład wielkiego eksperymentatora w gastronomii – Clover Food Labs
- Jak nie będziesz miał poukładanych procesów w tym checklist i preplist to leżysz. Działania bez przemyślenia niestety prowadzą zazwyczaj donikąd… Zanim podejmiesz decyzję o zmianie, warto ją przemyśleć i przeanalizować. Tylko dobrze poukładane procesy mają prawo się przyjąć i odnieś sukces.
- Musisz mieć dobry system szkolenia. Rotacja w gastronomi to 20-80% czyli duża część Twojego zespołu popracuje tylko przez „chwilę” trwania Twojego biznesu. Musisz w sposób bardzo zorganizowany reagować na zmiany i uzupełniać braki przy utrzymaniu tego samego poziomu tak, aby dla klienta było to wręcz niezauważalne
- Ciągły nadzór. Jak mówi stare dobre przysłowie – „Pańskie oko konia tuczy” a że większość takich interesów działa 12 godzin na dobę, 7 dni w tygodniu to potrzebujesz paru zaufanych ludzi, którzy będą zarządzać wtedy, gdy Ty będziesz próbował zapomnieć o ciężkim życiu właściciela. Jeśli chcesz spać spokojnie musisz sobie „wychować” 2-3 nadzorców, którzy zapewnią utrzymanie jakości bez względu na porę i dzień
- Skalowanie. Prędzej czy później musisz skalować. Rynek gastronomii przypomina las, w którym drzewa każdego dnia ścigają się między sobą i walczą o słońce – albo Ty będziesz rzucał swój cień na innych albo niestety szybko znajdziesz się w cieniu innych. Gdy koncept będzie już dobrze dopracowany koniecznie zrób plan skalowania. Polecamy przeczytać artykuł o tym jak skalować i jak robić blitzscaling. Udany case skalowania to niewątpliwie jedna z polskich marek Sowa – Cukiernia
Co zrobić aby osiągnąć sukces? Koniecznie zajrzyj do skarbnicy wiedzy dostępnej w prezentacji poniżej 😉
Tyle od nas. Przejrzyj koniecznie case firm związanych z gastronomią: Bobby Burger, Clover Food Labs, Groupon, Pizzaportal.pl, Postmates, Restauracja osiedlowa, Salad Story, Sowa – Cukiernia, Vyyken, DaGrasso
Jeśli chcesz dostawać powiadomienia o nowych równie dobrych artykułach Smart Resto zacznij obserwować nasz blog za pomocą maila
Z dalszych materiałów polecamy:
- Kupuj rozsądnie! Zapasy najczęściej lądują w koszu…
- Zalety krótkiego menu
- Darmowe przekąski? Spróbuj a nie pożałujesz
Poniższy artykuł ukazał się oryginalnie na naszym innym blogu StartupAkademia
2 myśli na temat “Co warto wiedzieć o zarządzaniu restauracją”