Dlaczego warto wprowadzać zniżki grupowe

Zniżki grupowe to dobra opcja dla lokali, które zaczynają swoją działalność i nie są jeszcze rozpoznawalne. Jest to również dobry pomysł dla lokali, które mają dużo gości w konkretnych dniach i godzinach a w pozostałe niestety „świecą pustki”. Dlatego dobrze jest wprowadzić tego typu zniżkę, w dniach i godzinach kiedy jest najwięcej pustych stolików. Zniżki grupowe pomogą wypromować lokal i zwiększyć wiarygodność w oczach nowych klientów.

01-friends-dinner-w724.jpg

Wprowadzenie zniżek dla grupy osób przynosi wiele korzyści – takich wymiernych w postaci większej liczby paragonów (transakcji) a co za tym idzie zwiększenia zysków, oraz takich mniej policzalnych jak reklama czy doszkalanie obsługi. Zastosuj tego rodzaju promocje a pomogą Ci:

  1. Zapełnić puste stoliki – wprowadź takie zniżki w dniach i godzinach kiedy masz przestoje a puste stoliki zaczną się  powoli zapełniać. Pamiętaj, że puste stoliki odstraszają, więc zapełnienie przyciąga również normalnych klientów bez zniżek
  2. Dotrzeć do nowych grup – są grupy klientów bardziej wrażliwych na poziom cen, dlatego warto wprowadzić zniżki grupowe dla nich. Jest też duża szansa, że przyprowadzą ze sobą kompanów do Twojego lokalu,
  3. Zwiększyć sprzedaż – rachunek jest prosty – więcej ludzi większy zysk 🙂 wiadomo, że jeśli przyjdzie grupa osób to każdy się skusi na coś dobrego i wrzuci grosik do Twojej kasy. Restauracja ma bardzo wysokie koszty stałe i dodatkowi klienci poza godzinami ruchu to źródło dodatkowej gotówki
  4. Rozreklamować lokal – sam fakt, że osoba, która chce skorzystać ze zniżki i musi nakłonić znajomych do wyjścia do Twojej restauracji, daje Ci rozgłos i reklamę,
  5. Trening personelu – niestety jeśli jest mały ruch to nie masz jak przeszkolić personelu. Wprowadzenie zniżek, a co za tym idzie zwiększenie ruchu, pomoże Ci wytrenować obsługę restauracji- robią więcej więc mają okazję nauczyć się jak robić lepiej.

shutterstock_176609747-375x250.jpg


Zniżki grupowe możesz ustalić na wiele różnych sposobów, według potrzeb i możliwość restauracji. Mogą to być zniżki:

  1. Procentowa np. 10% dla grup powyżej 4 osób
  2. Kwotowa np. zniżka 10zł przy zamówieniu 2 zestawów obiadowych
  3. Gratis np. przy zakupie 4 dużych pizz napoje gratis
  4. „2w1” kupujesz dwa zestawy a płacisz za jeden
  5. Specjalna promocja np. drugie śniadanie za 1zł
  6. Stała niska cena np. kupując zestaw rodzinny płacisz cenę promocyjną
  7. Drugie danie taniej – kupujesz jedno danie w standardowej cenie a drugie dostajesz taniej

595_gondola-gourmet-restaurant-1.jpg
Jeśli chcesz dostawać powiadomienia o nowych równie dobrych artykułach Smart Resto zacznij obserwować nasz blog za pomocą maila:)

Z dalszych materiałów polecamy:

  1. Kupuj z głową
  2. Jak otworzyć swoją pizzerię?
  3. Serwuj Klientom darmowe przekąski
  4. Zalety szkolenia kelnerów

 

 

Jeden komentarz na temat “Dlaczego warto wprowadzać zniżki grupowe”

Dodaj komentarz