Nic nie działa tak motywująco i zachęcająco jak miły gratis podarowany Klientowi, który jest częstym gościem w Twojej restauracji. Taki gest nie musi być kosztowny, może to być coś niedrogiego np. napój / przystawka, bądź rabat doliczony do rachunku.
Nagrody dla Klientów mogą być różnej postaci, poniżej kilka przykładów:
- nieformalne nagrody – dodatkowe produkty do zamówienia np. butelka wina, deser itp. przydzielana jako dobry gest ale bez żadnych spisanych reguł,
- własne programy lojalnościowe – przykładem może być karta do zbierania pieczątek – za każdą wizytę / danie w lokalu, obsługa przybija pieczątkę, po uzyskaniu odpowiedniej ilości pieczątek (zazwyczaj 9-12) na Klienta czeka prezent = dodatkowe darmowe danie / kawa itp.,
- gotowe programy lojalnościowe – należą do nich payback, kekemeke (wirtualne pieczątki) i freebee. W tych programach zarządzanie punktami, platformę do zbierania punktów organizują wyspecjalizowane firmy a Ty jedynie określasz ile punktów / pieczątek trzeba zebrać by dostać daną nagrodę,
- losowanie nagród – Klient po zapłaceniu za rachunek ciągnie los i bierze udział w losowaniu nagrody,
- nagrody za zachowanie – może to być np. butelka jeśli Klient wyda więcej niż 300zł (z góry określone reguły) lub gdy kupuje coś na wynos (np. darmowe napoje do pizzy na wynos),
- zniżki i nagrody dla grup klientów – np. zniżka dla emerytów, rabat dla studentów, gratis dla kobiet w ciąży itp.
Każdy lubi dostawać prezenty, dlatego warto pomyśleć o nagradzaniu stałych Klientów, zmotywuje to ich do jeszcze częstszych odwiedzin. Pamiętaj, że zadowolony Klient zrobi Ci lepszą reklamę niż najlepszy zespół marketingowców.
5 myśli na temat “Jak nagradzać stałych Klientów”