Gdy już masz pewną grupę stałych klientów w swojej restauracji, warto zastanowić się co zrobić by bywali u Ciebie jeszcze częściej a co za tym idzie, zostawiali jeszcze więcej pieniędzy. Jeden ze sposobów to dawanie im voucherów na kolejne wizyty.
źródło: Lunchownia
Jakie są zaletytakiego rozwiązania? Jest ich parę, poniżej parę na które powinieneś zwrócić uwagę:
- Dajesz coś co może być zrealizowane tylko u Ciebie. Klient traktuje to jako wartościowy prezent ale może voucher wydać tylko u Ciebie. W ten sposób nagroda, którą mu dajesz wraca do Ciebei w postaic dodatkowych wydatków.
- Niższy koszt niż wartość dla klienta – klient widzi voucher na 10 zł a dla Ciebie to de facto koszt 3-5 zł. Ma to większą postrzeganą wartość niż danie mu 3-5 zł zniżki. Podobna zasada jest zastosowana przy naszym ulubionym planie czyli „500+” – gdzie rząd zdecydował się zamiast dawać odliczenie od podatku na wypłatę gotówki.
- Większa skłonność wydawania. Po otrzymaniu voucheru, klient czuje się zobowiązany do odwdzięczenia się i wydając voucher zamawia zawsze coś, za co musi dodatkowo zapłacić. Dając mu voucher na 10 zł możesz się spodziewać wydatków od 20 do 50% wyższych niż wartość nominalna voucheru.
- Wspieranie budowania lojalności. Działa w tym przypadku dość dobrze zasada wzajemności. Klient dostrzeżony jako stale odwiedzający lokal i nagrodzony za swoją lojalność jest bardziej skłonny do np. polecania Twojego lokalu innym.
- Mogą podarować komuś w prezencie. Vouchery świetnie się sprawdzają jako prezent dla innych. Gdy wędruje on do innej osoby masz szansę zyskać nowego klienta. Jeśli jedzenie w oparciu o voucher mu się spodoba to jest szansa, że wróci do Ciebie.
Kogo powinieneś nagradzać takimi bonusami:
- Stali klienci – czyli osoby systematycznie odwiedzający Twój lokal. Wzamcnia to ich pozytywne odczucia i czyni z nich trwałego abasadora Twojego brandu
- Klienci, którzy dużo zamówili – osoby, których rachunek był dużo wyższy od przeciętnej powinni zostać nagrodzeni. Nagradzając pewne zachowania wzmacniasz je 🙂
- Korporacyjni klienci. W przypadku firm zamiast nagradzać bezimienną firmę, która tego nie poczujesz powinieneś dać voucher osbie, która decyduje o tym, że będą jeść u Ciebie
- Influencerzy: blogerzy kulinarni, celebryci, ksiądz – ktoś, kto może zrobić Ci reklamę na większą skalę. Są to osoby cieszące się autorytetem w swojej lokalnej społeczności. Docierając do nich jesteś w stanie dotrzeć do ich fanklubów.
Vouchery i innego typu nagrody można rozdawać na wiele różnych sposobów. Poniżej najbardziej popularne sposoby rozdawania bonusów stałym klientom:
- Oficjalny system lojalnościowy – może to być karta, na której za każdą wizytę klient otrzymuje pieczątkę, po uzbieraniu konkretnej ilości otrzymujesz prezent (darmowe jedzenie), voucher. Czasami przybierają one formę aplikacji mobilnej
- Random Act of Kindness – czyli losowe wybieranie spośród osób, które najczęściej odwiedzają lokal
- “Na oko” – bez głębszych analiz, spontanicznie nagradzasz osobę, która Twoim zdaniem zasługuje na nagrodę. W tym przypadku warto to robić w swoich produktach – dajesz im do spróbowania nowe wino lub deser, który wprowadzasz do karty. Możesz zapakować im też na wynos przekąski dla żony, dzieci, matki itd.
Pamiętaj, że zawsze dając zyskujesz dwa razy 😉 Nie szczędź sił na docenianie stałych klientów choćby miłym słowem i zauważeniem tego, że jest u Ciebie częstym gościem. Budowanie pozytywnych relacji z klientem to połowa sukcesu!
Jeśli chcesz dostawać powiadomienia o nowych równie dobrych artykułach Smart Resto zacznij obserwować nasz blog za pomocą maila
Potrzebujesz szybkiej porady? Napisz do nas! Pomożemy Twojemu biznesowi rozkwitnąć 🙂
Tyle z naszej strony. Z dalszych lektur polecamy:
Jeden komentarz na temat “Co Ci da nagradzanie stałych klientów”