Dlaczego warto stworzyć plan pozyskiwania klientów

Często działając intuicyjnie nie myślisz zbyt długo i nie planujesz na zapas. Warto jednak prowadząc biznes wybiegać myślami trochę dalej niż na 5 minut do przodu i wszystko skrupulatnie planować i rozważać wiele opcji z odpowiednim wyprzedzeniem. Takie działania z pewnością pomogą odnieś Ci sukces. Wiadomo, że czasem zdarzy się taki farciarz, który puści jeden los i wygra grube miliony ale nie łudźmy się, na sukces trzeba jednak zapracować…
Jak więc sprawić żeby Twój biznes okazał się tym strzałem w przysłowiową dziesiątkę i został dostrzeżony przez tłumy ludzi?

restaurant-690975_960_720.jpg

Biznesy off-linowe są w większym stopniu zdane na ruch z danej lokalizacji, w której się znajdują. Dokładnie ten sam koncept w dobrym miejscu w centrum handlowym zdobędzie znacząco więcej klientów niż na osiedlu gdzie jest 10 domków na krzyż. Dlatego też, tak ważne jest by dobrze dobrać lokalizację. Sama lokalizacja jednak nie wystarczy, trzeba odpowiednio wcześniej przygotować również  plan pozyskiwania klientów i zacząć wdrażać go przed otwarciem restauracji (aby to lepiej zrozumieć rzucić okiem na metody off-linowe i on-linowe pozyskiwania ruchu).

man-coffee-cup-pen.jpg

Istnieje kilka standardowych metod pozyskiwania klientów, które sprawdzają się praktycznie w każdym typie biznesu. Do podstawowych sposobów, które na pewno warto opanować zaliczyć można:

  1. Social media w szczególności, FacebookInstagram i Pinterest są to bezpłatne portale i aplikacje, które cieszą się ogromną popularnością zarówno wśród młodzieży jak i dorosłych osób. Jesteś w stanie stworzyć w nich społeczność swoich  fanów i na bieżąco utrzymywać z nimi kontakt
  2. Zarządzanie swoją obecnością w portalach rekomendacyjnych (Zomato, Yelp, TripAdvisor) – warto poprosić zadowolonego klienta bądź znajomych o kilka miłych słów napisanych na kilku forach bądź portalach 😉 Duża liczb dobrych rekomendacji jest w stnaie przyciągnąć nowych klientów, dostarczając tzw. społecznego dowodu słuszności (skoro 100 osób dało 5 gwiazdek to znaczy że  się nie otruję w danej restauraji 😉 . Z portali tych klienci nie tylko czerpią informację na temat oceny ale również atmosfery, szczegółów kulinarnych. Tego typu portale zyskują na popularności, w szczególności w postaci aplikaji mobilnych(
  3. Korzystanie z marketplaców jedzeniowych (Pizzaportal.pl, Pyszne.pl– pamiętaj, że im jesteś bardziej widoczny w Internecie, tym łatwiej Klientowi będzie Cię odnaleźć. Dzięki tym portalom jesteś w stanie trafić do innych grup niż Twoi typowi klienci. Co więcej przyczyna zamawiania przez marketplace jedzeniowe jest z goła inna. W tym przypadku nie tyle chodzi o spędzenie miłego czasu w domu lecz raczej jest to wynik lenistwa i niechęci do gotowania w domu..
  4. Adwordsy i reklama na Facebooku – czasem warto zainwestować parę złotych w płatne reklamy w google bądź w reklamy sponsorowane na Facebooku. Dzięki opcjom wyboru grupy docelowej jesteś w stanie bardzo precyzyjnie trafić do grupy doeclowej, z dużo większą skutecznością niż przy metodach tradycyjnych i często niższym kosztem
  5. Ulotki w pobliskich miejscach – warto pomyśleć, również o osobach, które nie są zbyt biegłe w znajomości Internetu i zaopatrzyć się w ulotki, które można zostawić w skrzynkach na listy bądź w miejscach, do których uczęszczasz
  6. Oznaczenie punktu. Warto oznaczyć swój punkt w sposób, który zatrzyma więcej przechodniów. Metod tutaj masz bez liku: odpowiedni szyld, przeszklona fasada, otwierana latem, ogródek, potykacze, zapach jedzenia
  7. Partnerzy. Dzięki partnerom możesz szybko wygenerować duża liczbę klientów. Rzuć okiem na nasz poradnik jak poprzez partnerów promować swój biznes
  8. Blogerzy kulinarni. Ludzie nie tylko jedzą oczami ale też z chęcią przeglądają blogi kulinarne więc warto mieć ich po swojej stronie
  9. Dobre układy z sekretarkami w dużych firmach wokół Ciebie… 😉

table-949780_960_720.jpg

Zakładając restaurację pomyśl o planie pozyskiwania Klientów troszkę wcześniej niż przechodząc między pustymi stolikami… w końcu lepiej zapobiegać niż leczyć 😉

 

Warto sobie liczyć ile Cię kosztuje pozyskiwanie klienta daną metodą i z czasem rezygnować z droższych metod. Poniżej filmik pokazujący jak to sobie wszystko policzyć w Excelu i jak wyciągać z takiej analizy wnioski:

Jeśli chcesz dostawać powiadomienia o nowych równie dobrych artykułach Smart Resto zacznij obserwować nasz blog za pomocą maila:)

Potrzebujesz szybkiej porady? Napisz do nas!

Tyle z naszej strony. Z dalszych lektur polecamy:

  1. 30 przykładów na prostą promocję w sieci
  2. Poradnik o tym jak tworzyć markę na Facebooku
  3. Gdzie warto reklamować restaurację w sieci
Reklamy

2 myśli na temat “Dlaczego warto stworzyć plan pozyskiwania klientów”

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s