W pojedynkę możesz zdziałać dużo ale razem dużo więcej 🙂 Dlatego warto nawiązywać współpracę z partnerami, która pozwoli Ci przypomnieć się stałym klientom i pozyskać nowych. Jak wiadomo, co dwie głowy to nie jedna 😉
Jakie działania promujące restaurację można podjąć z Partnerem biznesowym? Lista takich sposób jest dość długa ale najbardziej typowe metody wspólnej promocji na zasadzie wymiany to:
- Wymiana postów na fanpagach na Facebooku – może to być krótka informacja o Partnerze na Twoim fanpage’u bądź zwykłe udostępnienie posta zaprzyjaźnionej firmy
- Udział w eventach partnera – udział czynny bądź jak „patron” (Partner oznacza Was w materiałach reklamowych, zamieszcza logotyp bądź wizytówkę)
- Wymiana wpisów na kontach firmowych na Instagramie – Instagram cieszy się coraz większą popularnością, dlatego warto pamiętać o promocji również w tym miejscu (przeczytaj o efektywnym docieraniu do Klientów przez Instagram)
- Udział w komunikacji mailowej partnera poprzez specjalną promocję – warto pojawiać się również w mailingach Partnera, wystarczy krótka informacja bądź odnośnik do Twojej strony
- Wspólne eventy i akcje marketingowe – warto pomyśleć o jakimś wspólnym przedsięwzięciu, np. warsztaty makijażu w Twojej restauracji, bądź inny pokaz umiejętności zaprzyjaźnionej firmy
- Ulotki reklamowe / plakaty promocyjne u Partnera – ulotki
- Logotyp u Partnera na stronie internetowej – odnośnik do Twojej strony na stronie Twojego Partnera może pomóc Ci w pozycjonowaniu Twojej strony (przeczytaj o sposobach pozyskiwania trafiku) a nawet zyskać nowego klienta 😉
Kto może być Parterem do współpracy:
- Inne restauracje tego samego typu ale w innej lokalizacji
- Inne sąsiednie restauracje oferujące inny rodzaj kuchnii
- Lokalne biznesy związane z gastronomią (np. sklepy ze zdrową żynowścią) oraz nie związane z gastronomią (fryzjerzy, kosmetyczki itp.)
- Średnie i duże firmy w Twojej okolicy
- Coachowie i firmy konsultingowe
- Stowarzyszenia
Warto utrzymywać dobre relacje z firmami, które pomogą Ci w promocji lokalu. Wzajemne promowanie przynosi wymierne korzyści dla obu stron. Przykładowo osoba, która nigdy nie przyszłaby do restauracji wegańskiej z własnego wyboru, zajrzy tam jeśli poleci ten lokal, ktoś komu ufa np. Pani Ela ze sklepu ze zdrową żywnością. Taką taktykę w działaniu przyjęły wrocławskie lokale Druga Strona Miasta i Złe Mięso, które pomimo tego, że działają w sąsiedztwie bardzo sobie kibicują i reklamują się wzajemnie Zdecydowanie lepiej działa pozytywny PR niż walka z konkurencją w sposób niezbyt uczciwy i nieprzyjemny, bo jak wiadomo „każdy mierzy swoją miarą” 😉
Jeśli chcesz dostawać powiadomienia o nowych równie dobrych artykułach Smart Resto zacznij obserwować nasz blog za pomocą maila
Potrzebujesz szybkiej porady? Napisz do nas!
Tyle z naszej strony. Z dalszych lektur polecamy:
- 30 przykładów na prostą promocję w sieci
- Poradnik o tym jak tworzyć markę na facebooku
- Ogólne spojrzenie na promowanie restauracji w sieci / on-linie
- Gdzie warto reklamować restaurację w sieci
Jeden komentarz na temat “Jakie są zalety pozyskania Partnera do promocji”