Aby zachęcić do odwiedzin w Twojej restauracji stwórz specjalne codzienne menu (rekomendowane potrawy) i komunikuj Klientom jakie jest aktualne danie dnia.
Takie działania pomogą Ci:
- ograniczyć straty – część klientów (10-30%) zamówi zestawy dnia więc nie musisz mieć dużych zapasów każdej pozycji z menu i w większym stopniu możesz się skupić na daniu dnia,
- zmniejszyć czas potrzebny na przygotowanie dania – rekomendowane potrawy są zamawiane na tyle często, że można lepiej zorganizować ich przygotowanie na kuchni, co zajmuje kucharzom mniej czasu i jednocześnie klient otrzymuje dania szybciej,
- zbudować opinię restauracji serwującej zawsze świeże potrawy – ma to ogromne znaczenie szczególnie w dzisiejszych czasach kiedy promowany jest zdrowy tryb życia i ludzie zamieniają przysłowiowego fastfooda na zdrowe pożywne jedzenie,
- rozpowszechnić informacje o ofercie i restauracji – publikując codziennie informacje budujesz opinię profesjonalnej firmy dbającej o kontakt z Klientem.
Pomyśl również nad ustaleniem menu z konkretnymi daniami opracowanymi na poszczególne dni tygodnia.
Codziennie przed otwarciem restauracji zadbaj o to, aby przygotować informację dla Klientów co serwujecie w konkretnym dniu.
Sposobów na taką komunikację z Klientami jest kilka. Poniżej parę przykładów:
- Zdjęcie zapisanego na tablicy menu dnia dodawane na stronę/fanpage,
- Zdjęcie konkretnych gotowych już potraw z dokładnym opisem i ceną publikowane na fanpage i na specjalnej wkładce do menu w lokalu,
- Krótka informacja dotycząca aktualnego dania dnia i kojarzący się z nią obrazek dodawany na fanpage,
- Informacja na tablicy np. przed lokalem,
- Wystawione skrócone menu z rekomendowanymi potrawami przed lokalem,
- Duża tablica za kasą z informacjami na temat sugerowanych potraw.
Czemu służy taki przekaz informacji? Odpowiedź jest prosta 🙂 Dajesz do zrozumienia, że serwujecie zawsze świeże potrawy oraz zachęcasz Klienta do odwiedzenia Twojego lokalu. Codzienna publikacja informacji przypomina Klientowi o Twojej restauracji i buduje pozytywny wizerunek.
3 myśli na temat “Dlaczego warto wprowadzać ofertę dnia?”