Podobno w przypadku zakładania restauracji ważne są tylko 3 rzeczy: po pierwsze – lokalizacja, po drugie lokalizacja, po 3 lokalizacja 😉 Tak lokalizacja jest ważna ale według nas tak naprawdę musisz mieć 4 elementy poukładane by udało Ci się odnieść sukces.
Poniżej nasze 4 typy i oczywiście wśród nich jest też lokalizacja 😉 :
- Koncept lokalu. Nie wystarczy otworzyć lokal w dobrym miejscu. Musi też to być właściwy koncept – musi być zrozumiały dla klientów, w miarę popularny i znany, ale mimo wszystko nie może być tego typu restauracji za dużo. Koncept musi też być dopasowany do miejsca i potencjalnych klientów, którzy tam się pojawiają. Na koncept lokalu składa się: to, co lokal daje do jedzenia (menu, jakość użytych składników, rozmiar porcji, pakowanie na wynos, sposób przygotowywania – czy na zamówienie czy gotowe i czeka na klienta, naczynia itd.) i w jaki sposób to obudowuje (wystrój lokalu, poziom obsługi, muzyka, tzw. look and feel, czyli jakie wrażenie, klimat tworzy lokal itd.). Koncept można spokojnie nazwać „sercem” restauracji.
- Grupa docelowa Twojej restauracji. Każdy lokal obsługuje wiele różnych segmentów klientów. Warto jednak mieć wybraną 1 grupę, na której się skupicie i która będzie generowała większość zysków.
- Lokalizacja. Zła lokalizacja nawet w połączeniu z dobrym konceptem może Cię puścić z torbami. Warto, więc staranie ją wybrać i mieć wszystko dobrze policzone. Będziemy mówić o tym jak wybrać dobrą lokalizację w szczegółach, warto jednak pamiętać, że dobre lokalizację są zazwyczaj droższe i mogą znacząco zmniejszać Twoje potencjalne zyski
- Dobre wykonanie konceptu. Przy biznesach tradycyjnych takich jak restauracje / bary występują 2 zasadnicze problemy: jest mało możliwość automatyzacji pracy, więc będziesz musiał wiele zadań wielokrotnie powtarzać; rotacja pracowników jest ogromna, więc ciągle będziesz cierpiał przez odpływ wyszkolonych pracowników i jeśli nie będziesz miał dobrze opanowanych procesów szkolenia „świeżaków” Twój produkt w oczach klienta się pogorszy i gdzie indziej będzie realizował swoje zachcianki.
Więcej informacji o tym jak otworzyć restaurację i nie żałować znajdziesz w prezentacji:
Reasumując by odnieś sukces musisz mieć dobry koncept, dopasowany do grupy docelowej, postawiony w dobrej lokalizacji, która umożliwia Twoim klientom dość często stołowanie się w Twoim lokalu. By biznes był stabilny musisz stworzyć (albo wziąć we franchising) koncept dobrze wykonywać, najlepiej w ten sam, powtarzalny do bólu sposób by klient zawsze dostawał to samo. Nie ma nic gorszego niż jednego dnia wyborna kawa a drugiego dnia zimna lura 😉 Gdy jakość jest różna klient nie wie, czego oczekiwać, więc zakłada najgorszy wariant i masz negatywną selekcję – zostają tylko Ci o niskich oczekiwaniach i cienkich portfelach.
Jeśli chcesz dostawać powiadomienia o nowych równie dobrych artykułach Smart Resto zacznij obserwować nasz blog za pomocą maila
Z dalszych materiałów polecamy: