4 najważniejsze rzeczy przy otwieraniu restauracji

4 elementy dlugie

Podobno w przypadku zakładania restauracji ważne są tylko 3 rzeczy: po pierwsze – lokalizacja, po drugie lokalizacja, po 3 lokalizacja 😉 Tak lokalizacja jest ważna ale według nas tak naprawdę musisz mieć 4 elementy poukładane by udało Ci się odnieść sukces.

Poniżej nasze 4 typy i oczywiście wśród nich jest też lokalizacja 😉 :

  1. Koncept lokalu. Nie wystarczy otworzyć lokal w dobrym miejscu. Musi też to być właściwy koncept – musi być zrozumiały dla klientów, w miarę popularny i znany, ale mimo wszystko nie może być tego typu restauracji za dużo. Koncept musi też być dopasowany do miejsca i potencjalnych klientów, którzy tam się pojawiają. Na koncept lokalu składa się: to, co lokal daje do jedzenia (menu, jakość użytych składników, rozmiar porcji, pakowanie na wynos, sposób przygotowywania – czy na zamówienie czy gotowe i czeka na klienta, naczynia itd.) i w jaki sposób to obudowuje (wystrój lokalu, poziom obsługi, muzyka, tzw. look and feel, czyli jakie wrażenie, klimat tworzy lokal itd.). Koncept można spokojnie nazwać „sercem” restauracji.
  2. Grupa docelowa Twojej restauracji. Każdy lokal obsługuje wiele różnych segmentów klientów. Warto jednak mieć wybraną 1 grupę, na której się skupicie i która będzie generowała większość zysków.
  3. Lokalizacja. Zła lokalizacja nawet w połączeniu z dobrym konceptem może Cię puścić z torbami. Warto, więc staranie ją wybrać i mieć wszystko dobrze policzone. Będziemy mówić o tym jak wybrać dobrą lokalizację w szczegółach, warto jednak pamiętać, że dobre lokalizację są zazwyczaj droższe i mogą znacząco zmniejszać Twoje potencjalne zyski
  4. Dobre wykonanie konceptu. Przy biznesach tradycyjnych takich jak restauracje / bary występują 2 zasadnicze problemy: jest mało możliwość automatyzacji pracy, więc będziesz musiał wiele zadań wielokrotnie powtarzać; rotacja pracowników jest ogromna, więc ciągle będziesz cierpiał przez odpływ wyszkolonych pracowników i jeśli nie będziesz miał dobrze opanowanych procesów szkolenia „świeżaków”  Twój produkt w oczach klienta się pogorszy i gdzie indziej będzie realizował swoje zachcianki.

Więcej informacji o tym jak otworzyć restaurację i nie żałować znajdziesz w prezentacji:

Reasumując by odnieś sukces musisz mieć dobry koncept, dopasowany do grupy docelowej, postawiony w  dobrej lokalizacji, która umożliwia Twoim klientom dość często stołowanie się w Twoim lokalu. By biznes był stabilny musisz stworzyć (albo wziąć we franchising) koncept  dobrze wykonywać, najlepiej w ten sam, powtarzalny do bólu sposób by klient zawsze dostawał to samo. Nie ma nic gorszego niż jednego dnia wyborna kawa a drugiego dnia zimna lura 😉 Gdy jakość jest różna klient nie wie, czego oczekiwać, więc zakłada najgorszy wariant i masz negatywną selekcję – zostają tylko Ci o niskich oczekiwaniach i cienkich  portfelach.

Jeśli chcesz dostawać powiadomienia o nowych równie dobrych artykułach Smart Resto zacznij obserwować nasz blog za pomocą maila:)

Z dalszych materiałów polecamy:

  1. Poradnik o tym jak tworzyć markę na Facebooku
  2. Gdzie warto reklamować restaurację w sieci
  3. Jak otworzyć swoją pizzerię?
  4. Co daje wprowadzenie oferty dnia
Reklamy

Autor: StartupAkademia

Everything you need to be successfull in your startup in one place

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s