W każdym mieście w ramach promocji kultury i rozwoju organizowane są różnego rodzaju imprezy i spotkania tematyczne. Śledź co dzieje się na rynku lokalnym i nie opuszczaj żadnej okazji do reklamy i rozgłosu, w szczególności jeśli jest za darmo!
Spróbuj zorganizować takie spotkania również w Twojej restauracji. Tak na prawdę wiele tematów dotyczy Twojego biznesu i możezachęcić Klientów do spotkania a przy okazji zasmakowania w Twoich specjałach.
Czego dotyczyć mogą spotkania w Twoim lokalu? Tak na prawdę każdej dziedziny życia, np.:
- kosmetyki naturalnej,
- zdrowego odżywiania,
- sprzętu kulinarnego,
- kursu gotowania,
- spotkania ze znanymi osobami,
- koncerty lokalnych zespołów/artystów,
i wiele innych. Każda taka inicjatywa, czym bardziej różna, pomoże dotrzeć do innego grona odbiorców.
Bierz czynnie udział w takich wydarzeniach i spotkaniach i staraj się sam je inicjować. Poniżej trzy przykłady:
- kuchnia społeczna – zasady są proste, każdy uczestnik przynosi gotowe potrawy i wszyscy degustują. Polecamy rzucić okiem na przykład tego typu zdarzenia w Częstochowie.
- festiwale smaku – degustacja konkretnych potraw w różnych lokalach w stałych niskich cenach, zawsze spotyka się z dużym odzewem. Warto przejrzeć przykład takiego festiwalu ze Śląska.
- spotkanie z dietetykiem – takie spotkanie przyciągnie fanów zdrowego odżywiania, którzy chcieliby dowiedzieć się więcej o zdrowych potrawach, ale i osoby, które przyjdą z czystej ciekawości 😉
Każde spotkanie pomoże Ci ściągnąć do restauracji nowych Klientów, którzy przy okazji spotkania na pewno coś zamówią. Za jeden z dobrych przykładów posłużyć może zorganizowany w Częstochowie Festiwal Smaku, który przyniósł bardzo duży rozgłos i wiele restauracji zyskało nowych stałych Klientów. W tygodniu trwania promocji restauracje zanotowały tak duże grono odwiedzających, że Klienci musieli z wyprzedzeniem rezerwować stoliki.
Gdzie szukać informacji na temat takich wydarzeń? Odpowiedź jest prosta. Przejrzyj stronę Urzędu Miasta, w którym prowadzisz restaurację, zadzwoń do osoby odpowiedzialnej za kulturę i rozrywkę w Twoim mieście, przejrzyj lokalne blogi kulinarne, lokalne wydania gazet, fora internetowe dotyczące Twojego miasta. Udział w takich wydarzeniach jako Partner często jest bezpłatne a daje Ci reklamę i grono nowych Klientów 🙂